Gullsildjury 2018

bleedSanda Zahirovic, Snøhetta (juryleder)
Strategisk Rådgiver i Snøhetta Design
Siden hun var uteksaminert fra Kingston University i London i 2008, har Sanda jobbet for en rekke engelske selskaper, som Net-A-Porter, Portas og Antidote. Etter mange år i London flyttet hun tilbake til Norge for å jobbe som designer og kreativ leder i Melvær & Co, deretter i ANTI som CMO, og senere som brand manager i klesmerket Tom Wood. Hun har et stort engasjement for det kreativet yrket og den kreative bransjen. I fire år var hun med å organisere Kreativt Forums «Sterk Reklame». Hun har flere jurye- og styreverv, blandt annet i Visuelt, Gullblyanten og D&AD Hun har selv bemerket seg med flere priser i Norge og utland.

Peder Hiis, Reklamekollektivet
Peder er partner og designer i Reklamekollektivet – et kreativt byrå som spesialiserer seg innen design, reklame og merkevarebygging. Etter 7 år med sjøstøvler og paraply i Bergen er han nå tilbake på tørr grunn i Oslo og leder byråets nye Oslo-avdeling. Byrået har på få år opparbeidet en seg solid kundegruppe med merkevarer som blant annet NextGenTel, Brann, Frende, Cutters og Sparebanken Vest.

Camilla Løland, Haltenbanken
Senior designer i Haltenbanken – et prisbelønnet Bergens-byrå, superdyktige på merkeopplevelse, tjenestedesign, omgivelsesdesign, digital design og produktutvikling. Camilla har master fra Kunsthøgskolen i Bergen med spesialisering i orienteringsdesign, og jobber i krysningsfeltet mellom design og markedsføring.

Synne Mo, Netlife
Synne er en utvandret Haugesunder med over 10 års erfaring som designer. Sammen med andre designere, innholdsfolk og teknologer i Netlife Design, er hun med på å skape visuelle identiteter og forme digitale løsninger som folk har glede og nytte av. Bransjens oppdragsgivere har fire år på rad kåret Netlife Design til «Årets teknologi- og designbyrå».

Nina Børke, Werksemd
Nina Børke driver selvstendig med prisbelønte Werksemd.
Hun jobber med identitet, illustrasjon og gjerne disse to kombinert, i tillegg til tekstarbeid og intervaller med autonome prosjekter, som bokprosjektet 31days (2016) og billedserien Makroanatomi (2015 + 2019).

Tobias Næss, Schibsted
Tobias er produktsjef for det felles rammeverket til Schibsteds nettaviser, og jobber blant annet med å sørge for at annonsørene får gode rammevilkår.
Tobias har bakgrunn fra Oktan, Powow, MK Norway og Bergens Tidende.

SkarpsinnJury 2018